تازه ها

صفحه اصلی تازه هاصرفه جویی در برگزاری نمایشگاه

صرفه جویی در برگزاری نمایشگاه

صرفه جویی در برگزاری نمایشگاه

تاریخ : 1396/04/11

  •  انتخاب نمایشگاه

با یک سوال آغاز کنید، آیا باید در نمایشگاه شرکت کنید؟ یا مهم تر از آن، آیا نمایشگاه بهتر دیگری هم هست؟ در صورتی نمایشگاه بیشترین بهره را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد که بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و روابط عمومی تان را نیز ارتقا دهد.

اگر نگاهی به تقویم نمایشگاه ها در طول سال بیندازید، می بینید منابع آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. درباره هرکدام از آن ها کمی تحقیق کنید. آیا رقبای شما هم در نمایشگاه حضور دارند؟ نمایشگاه چه اندازه است و تا چه حد احتمال دارد آنجا غرفه داشته باشید؟ آیا محل نمایشگاه ارزش رفتن دارد؟ سپس با ده بیست نفر از بهترین مشتریان خود تماس بگیرید. از آن ها بپرسید در چه نمایشگاهی شرکت می کنند و علت آن را جویا شوید. لیستی از نمایشگاه هایی را که باید در آن ها حضور داشته باشید، تهیه کنید. به یاد داشته باشید که حضور بی دلیل در نمایشگاه، واقع بینانه و یا ارزشمند نیست، بنابراین وقت خود را هدر ندهید.

  • تبلیغات بلندمدت

ارائه یک کالای تبلیغاتی یا تخفیف، ابزار خیلی خوبی برای شرکت در نمایشگاه است. مشکل اینجاست که برای هر نمایشگاه که قرار است شرکت کنید باید تبلیغ جداگانه ای داشته باشید. اما باز هم راه حلی برای صرفه جویی در زمان وجود دارد! آیا می توانید معامله تبلیغاتی داشته باشید که برای چند نمایشگاه قابل استفاده باشد. به این ترتیب، تنها یک بار تبلیغ را خریداری می کنید و نیازی نیست در طول یک سال چند بار این فرآیند را طی کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد اطلاعات کسب کنید، از جمله سن، جنسیت، شغل، سرگرمی و غیره. بنابراین می توانید تصمیم آگاهانه تر بگیرید و همان تبلیغی را ارائه دهید که مخاطبان تان انتظار دارند در هر نمایشگاهی با آن مواجه شوند.

  • ظاهر و حس

بله، میخواهید در نمایشگاه به چشم بیایید، اما برپا کردن غرفه تان نباید بیشتر از چند ساعت طول بکشد. صفحه نمایش سبک و قابل حمل استفاده کنید که در عرض چند دقیقه قابل نصب باشد تا نیازی به کسی نداشته باشید. همچنین می توانید با طراحی غرفه ای که بر نقاط قوت فروش شما متمرکز است، در وقت خود صرفه جویی کنید. غرفه خود را پر نکنید زیرا باعث می شود درهم و برهم جلوه کند. در عوض، پیام محصولات و خدمات خود را به وضوح نمایش دهید. به یاد داشته باشید، کم بودن هم گاهی اوقات زیادی است و غرفه که طراحی خوبی دارد تنها بازدید کنندگان هدف را جذب می کند که واقعا علاقه مند هستند. این یعنی صرفه جویی در زمان.

  • گروه درجه یک برای حضور در غرفه نمایشگاه

گزینش نیروی انسانی برای نمایشگاه موضوع ساده ای نیست. جمع کردن افرادی که بتوانید به آن ها اعتماد کنید به این معنی است که زمان بیشتری دارید تا صرف ترویج کسب و کار و جذب بازدید کنندگان کنید و انرژی خود را صرف مدیریت مسائل پیش پا افتاده نخواهید کرد. پس چگونه باید تیم خود را انتخاب کنید؟ شما نیاز به تیمی خوب متشکل از کارشناسان محصولات و کارکنان فروش دارید که به طور فعال از صحبت کردن با مردم در محیطی پرسرعت لذت می برند. به یاد داشته باشید که در نمایشگاه حضور دارید تا کسب و کار خود را به نمایش بگذارید و مشتریان بالقوه را جذب کنید، پس کارکنانی انتخاب کنید که برای کسب و کار شور و شوق واقعی دارند.

  • از قبل برنامه ریزی کنید تا در زمان صرفه جویی شود

بدیهی است شما ممکن است زمان کافی برای انجام تمام این کارها را نداشته باشید. بنابراین فقط آن هایی را انتخاب کنید که ارتباط بیشتری با کسب و کار شما دارند. برگزاری نمایشگاه استراتژی بسیار موثری در بازاریابی است و با آن که برنامه تان را پر می کند، اما میزان مشتریانی که می تواند جذب کند قابل چشم پوشی نیست. بله، برنامه ریزی تا حدی وقت شما را می کشد اما در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود