تازه ها

صفحه اصلی تازه هاکسب و کارهای آنلاین بخوانند: چهار قدم برای حضور اثربخش در نمایشگاه

کسب و کارهای آنلاین بخوانند: چهار قدم برای حضور اثربخش در نمایشگاه

کسب و کارهای آنلاین بخوانند: چهار قدم برای حضور اثربخش در نمایشگاه

تاریخ : 1396/04/11

حضور اثربخش در نمایشگاه می‌تواند به کسب و کار آنلاین شما کمک کند تا سر و صدای زیادی راه بیندازید و توجه مخاطبان را به خود جلب کنید. این رویکردِ بازاریابی، در کسب و کارهای بزرگ بسیار رایج است، پس توصیه می‌شود در کسب و کارهای کوچک هم از آن استفاده نمود.
یکی از معایب هر نوع بازاریابی - چه آنلاین و چه آفلاین - این است که مدیران انتظار دارند سود مستقیمی از آن عایدشان شود. این موضوع در مورد بازاریابی نمایشگاهی هم صدق می‌کند. اما هدف اصلی از بازاریابی نمایشگاهی، ایجاد ارتباطات است. حفظ این ارتباطات و تبدیل آن به فروش، از راهکارهای ارتباطات یکپارچه بازاریابی برای بعد از رویداد است.
هر چند استفاده از رویدادها برای گسترش کسب و کار آنلاین یک موضوع کاملا عادی به نظر می‌رسد، اما نکات ظریفی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. در این مطلب نکاتی را مطرح می‌کنیم که برای حضور اثربخش در نمایشگاه مفید است.
 
1. تاثیرگذاران احتمالی را هدف بگیرید
متقاعد کردن افراد تاثیرگذار برای شرکت در رویدادها ممکن است کار راحتی باشد، اما متقاعد کردن آن‌ها برای ترویج برند شما آن قدرها هم راحت نیست.
برای جذب مخاطبان هدف، باید افراد تاثیرگذار مرتبط با صنعت خود را هدف بگیرید. توصیه شفاهی و مکتوبِ این افراد بر بازار شما بسیار اثرگذار است. با هدف قرار دادن این افراد برای همکاری با شما، رویدادتان ارزش بیشتری پیدا می‌کند.
چگونه متوجه شوید یک فرد تاثیرگذار برای رویداد شما مفید است یا نه؟
· آیا این افراد در مورد موضوعاتی که برای مخاطبان شما اهمیت دارد صحبت می‌کنند؟
اگر افراد مورد نظرتان صحبت‌هایی می‌کنند که اصلا برای مخاطبان‌تان جذاب نیست یا دوست ندارند در مورد آن بخوانند، برای بالا بردن ترافیک سایت به شما هیچ کمکی نمی‌کنند.
· با چه کسانی در ارتباط هستند؟
اگر افراد تاثیرگذاری که انتخاب کرده‌اید با کسانی در ارتباط هستند که از صنعت شما هیچ چیز نمی‌دانند، نمی‌توانید برای رساندن پیام‌تان از آن‌ها کمک بگیرید چرا که پیام شما برای مخاطبان‌شان جذاب نیست.
· این افراد تاثیرگذار چقدر آنلاین هستند؟
قبل از این که افراد تاثیرگذار را به رویدادتان دعوت کنید، رفتارهای آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، به ویژه در مورد به اشتراک گذاشتن محتوا، بررسی کنید. اگر عادت ندارند محتوای دیگران را به اشتراک بگذارند، گزینه مناسبی برای ترویج برندتان نیستند.
 
2. مشتریان اصلی را از طریق شبکه‌های اجتماعی دعوت کنید.
باید جذابیت رویداد را برای افرادی که در صنعت‌تان تاثیرگذار هستند، بالا ببرید. اگر فرد مهمی وجود دارد که قصد شرکت در رویدادِ شما را دارد، با ایمیل و شبکه‌های اجتماعی او را درگیر کنید. مثلا با منشن کردن او در شبکه‌های اجتماعی، هم رویداد را یادآوری کنید و هم علاقه‌اش را برای حضور در نمایشگاه افزایش دهید.
باید آن‌ها را در شبکه‌هایی مانند توییتر و اینستاگرام منشن کنید، تا فرصت‌های ارتباطی شما بیشتر شود. اما در این کار زیاده‌روی نکنید. استفاده از هشتگ‌های مناسب در مکالمه با آن‌ها نیز همین اثر را می‌گذارد.
3. شرکایی که با شما هم عقیده‌اند را درگیر کنید.
راه‌کار دیگر برای حضور اثربخش در نمایشگاه این است که از متخصصان دیگر هم دعوت کنید تا در برگزاری رویداد به همراه شما میزبانی کنند. فعالان کلیدی صنعت خود را شناسایی کنید، کسانی که فکر می‌کنید به خاطر حضورشان، افراد تأثیرگذار هم دعوت شما را قبول می‌کنند.
چند نقش مهم وجود دارد که می‌تواند رویداد شما را ارزش‌مند کند:
· اسپانسر:
لازم نیست هزینه میزبانی رویداد را خودتان به تنهایی به عهده بگیرید. اگر یک شریک داشته باشید که به لحاظ مالی با شما همکاری کند، حس مالکیت به او می‌دهید و او نیز رویداد را تبلیغ خواهد کرد.
· شرکت کنندگان در رویدادها:
اگر شرکت‌های دیگر نیز در رویداد شرکت کنند و کسب و کار خود را معرفی کنند، نمایشگاهی جذاب و دیدنی خواهید داشت. از شرکا و رقیبان‌تان دعوت کنید حضور اثربخش در نمایشگاه داشته باشند. البته در انتخاب آن‌ها دقت کنید تا اهداف رویداد منحرف نشود.
· محتوا:
محتوای خوب پشتوانه خوبی برای بازاریابی نمایشگاهی است. اگر به دنبال شرکتی برای تولید محتوا در مورد رویدادتان هستید، بدانید که بهترین زاویه دید، خود کاربران هستند. محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند بازاریابی رویدادی شما را تقویت کند.
 
 
4. برای اثرگذاری، خلاق باشید و هدیه دهید.
رویدادهایی که افراد را دور هم جمع می‌کند، می‌تواند باعث محبوبیت کسب و کار شما در دنیای آنلاین هم بشود. با هدیه دادن به افراد تاثیرگذار و بقیه شرکت کنندگان در رویداد، ذهنیت مثبت در آن‌ها ایجاد کنید تا شما را به خاطر بسپارند. اگر فعالیت‌های بازاریابی شما با رضایت و ذهنیت مثبت مخاطبان همراه شود، چند برابر اثربخش می‌شود.
این هدیه می‌تواند نوعی کارت ویزیت برای افراد تاثیرگذار باشد. اگر محتوای کارت، تلفیقی از رویداد شما و برند آن‌ها باشد، آن‌ها این کارت ویزیت را به بقیه می‌دهند و مکالمه‌ای در مورد این رویداد شروع می‌کنند که در نهایت منجر به ترویج برند شما می‌شود.
این‌ها تنها چند قدم برای حضور اثربخش در نمایشگاه بودند. با مطالعه مطالب بیشتر، مشورت کردن با متخصصان بازاریابی و برنامه ریزی صحیح، می‌توانید بسیار قدرتمند در نمایشگاه‌ها شرکت کنید.
 
منبع: https://www.entrepreneur.com/article/278468