تازه ها

صفحه اصلی تازه هااستارت آپ‌ها بخوانند: نکته‌های شرکت در نمایشگاه

استارت آپ‌ها بخوانند: نکته‌های شرکت در نمایشگاه

استارت آپ‌ها بخوانند: نکته‌های شرکت در نمایشگاه

تاریخ : 1396/03/29

شرکت در نمایشگاه مرحله‌ای هیجان انگیز و مهم برای کسب و کارهای نو پا است. نمایشگاه به شما این فرصت را می‌دهد تا به طیف گسترده‌ای از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. ارتباطات خود را ایجاد کنید و در مراحل بعدی، این ارتباطات را به فروش تبدیل کنید.

برای قبل و بعد از نمایشگاه برنامه‌ریزی کنید
ارتباطات تجاری، با برپا کردن غرفه شروع و با جمع کردن آن تمام نمی‌شود. قبل از نمایشگاه لیست مخاطبان خود را آماده کنید و با ایمیل یا تلفن، به آن‌ها اطلاع دهید که قصد شرکت در نمایشگاه را دارید و حتما برنامه‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای برای آن‌ها خواهید داشت.

بعد از نمایشگاه، با افرادی که در طول نمایشگاه تعامل داشتید و اسم آن‌ها را در لیست خود ثبت کردید، ارتباط برقرار کنید. با همکاری تیم فروش، برنامه‌ای جامع و اثربخش برای ارتباط گرفتن با این مخاطبان تنظیم کنید. حفظ و توسعه ارتباطات است که حضور شما در نمایشگاه را معنادار می‌کند و به نتیجه می‌رساند. در غیر این صورت هرچه هزینه کرده اید را باید فراموش کنید.

دست دادن و تبادل کارت ویزیت را دست کم نگیرید
ممکن است طراحیِ غرفه تان شیک باشد، محل غرفه شما هم خوب باشد و حتی محصولی سطح بالا ارائه نمایید. اما هیچ کدام از این‌ها تضمین نمی‌کند که مخاطبان، غرفه شما را بعد از نمایشگاه به یاد بیاورند.

گاهی تاثیر گذاشتن بر مخاطب در چیزهای کوچک نهفته است.

با دست دادن و نگاه به چشم مخاطب در حین صحبت و تبادل کارت ویزیت، کسب و کارتان را به آن‌ها معرفی کنید. این طور نیست که فقط محصول را به خاطر بسپارند. بلکه ارتباطی که در نمایشگاه به دست آورده‌اند را به یاد می‌آورند. این اولین تجربه مطلوب برند شما در نمایشگاه خواهد بود.

در مقابل، همه ما افرادی را ملاقات می‌کنیم که کارت ویزیت ندارند. معمولا این افراد اطلاعات تماس خود را بر روی تکه کاغذ نوشته و به شما می‌گویند که بعدا با شما تماس می‌گیرند. این کار کاملا غیر حرفه‌ای است، سعی کنید شما این گونه نباشید.

از غرفه برای استراحت و سرگرمی استفاده کنید
هدف اصلی از حضور در نمایشگاه، ایجاد ارتباطات است. صحبت کردن درباره کسب و کار و محصول، خوب است. اما گاهی خسته کننده می‌شود و مخاطب را کسل می‌کند. چه اشکالی دارد محیط غرفه برای وی هیجان انگیز باشد؟

اگر می‌خواهید افراد بیشتری به غرفه تان بیایند، جو غرفه را با سرگرمی بهتر کنید. مانند به کار گرفتن یک کاریکاتوریست یا عکاس در غرفه که البته کمی هزینه‌بر است. می‌توانید از سرگرمی‌هایی مثل فوتبال دستی یا بازی‌های ویدیویی که هزینه کمتری دارند استفاده کنید. اگر فضای غرفه به‌اندازه کافی بزرگ است، مکانی را به استراحت کردن مخاطبان اختصاص دهید و از آن‌ها پذیرایی کنید. کم کم سرِ صحبت باز می‌شود.

مخاطبان می‌توانند در غرفه شما اوقات خوبی را سپری کنند و در عین حال ارتباطات خوبی هم با شما بگیرند.

یک هدیه ملموس ارائه دهید
چیزی که شرکت در نمایشگاه را سودمند می‌کند، ملاقات افراد به صورت حضوری است. با ارزش نهادن به این مخاطبان در نخستین ملاقات می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

اگر می‌خواهید از حضور مخاطبان در غرفه قدردانی کنید، به آن‌ها هدایایی ارائه دهید که فقط برای بازدید کنندگان در نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

به یاد داشته باشید، ارائه محصول با کیفیت به مخاطبان در این ملاقات شیوه‌ای بی‌نظیر است. نمونه‌ای از محصول شرکت، نه تنها باعث ایجاد اعتماد و ارتباط گرفتن می‌شود، بلکه می‌تواند در آینده، مشارکت‌های تجاری به وجود بیاورد.

فراموش نکنید، هدف اصلی از شرکت در نمایشگاه، ایجاد ارتباطات است. این ارتباطات را باید بعد از نمایشگاه به فروش تبدیل کرد. پس برای بعد از نمایشگاه نیز برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید.

منبع: skyline.com