تازه ها

صفحه اصلی تازه هااستفاده از بازاریابی دیجیتال برای حضور اثربخش در نمایشگاه

استفاده از بازاریابی دیجیتال برای حضور اثربخش در نمایشگاه

استفاده از بازاریابی دیجیتال برای حضور اثربخش در نمایشگاه

تاریخ : 1396/03/29

حضور در فضای مجازی و کسب دانش درباره چگونگی دسترسی آنلاین به مشتریان، دیگر یک مزیت نیست بلکه یک ضرورت است. با این‌که هنوز هم بعضی از شرکت‌ها از خدمات اداره پست استفاده می‌کنند، اما شرکت‌های زیادی به استراتژی بازاریابی دیجیتال در نمایشگاه روی آورده‌اند. چنانچه می‌خواهید حضور موفقی در نمایشگاه داشته باشید، حتما در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالِ خود، به این نکات توجه کنید.

 

۱. غرفه خود را در صفحه اول وب‌سایت خود قرار دهید.

نمایش دادنِ حضورِ شرکت در رویدادِ آینده می‌تواند مخاطبانی را جذب کند که قبلا پیام‌های بازاریابی شما را نادیده می‌گرفتند و به آن توجه نمی‌کردند. بهتر است جایی در صفحه اصلی وب‌سایت‌تان ، مثلا بر روی یک بنر، نشان، در حاشیه کناری سایت یا حتی در بالا – جایی که افراد مجبور نباشند به پایین حرکت کنند – برای آن در نظر بگیرید.

 

۲. مطمئن شوید سرعت سایت شما خوب است.

این مورد نه تنها قبل از برگزاری نمایشگاه بلکه در تمام طول سال اهمیت دارد. به این موضوع فکر کنید: گوگل در کمتر از  نیم ثانیه ۵۰۰،۰۰۰ نتیجه جستجو را در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع، بر اساس آنچه سایت Kissmetrics ادعا می‌کند، ۴۰% از کاربران، وب‌سایتی که لود شدنش بیش از سه ثانیه طول بکشد را می‌بندند.

 

۳. رویدادی که پیش رو دارید را در یک لندینگ پیج یا بلاگ خودتان تبلیغ کنید.

بلاگ خود را برای اطلاع رسانی به مخاطبان به روز کنید: چه زمانی؟ کجا؟ و چگونه شما را پیدا کنند و هنگام حضور در غرفه، چه چیزی در انتظارشان است؟ و اگر بخواهید دقیق‌تر و به بهترین شکل عمل کنید باید یک لندینگ پیج همراه با مالتی‌مدیا را به رویداد یا نمایشگاه اختصاص دهید. یا حتی یکمسابقه پیش از شروع نمایشگاه ترتیبب دهید تا افراد فرم‌هایی را در سایت شما پر کنند.

 

۴. مشتریان کنونی و احتمالی را دعوت کنید.

اما برای هر گروه پیام جداگانه‌ای در نظر بگیرید! دو کمپین مجزا برای ایمیل مارکتینگ تشکیل دهید و پیام‌های متفاوتی را برای مشتریان کنونی شرکت و مخاطبانی که احتمال می‌رود در آینده به مشتری تبدیل شوند ارسال کنید. در پیام خود، حتما تمام اطلاعات رویداد را به همراه یک تیزر انگیزشی جای دهید.

 

۵. اطلاعات به دست آمده از ایمیل‌ها و فرم‌ها را تحلیل کنید.

این کار باعث می‌شود مشتریان و مخاطبان احتمالی را بخش‌بندی کنید تا دقیقا بدانید هنگام ملاقات با آن‌ها از چه شیوه‌ای استفاده کنید. در نتیجه از زمانِ محدودِ خود در نمایشگاه بیشترین استفاده را می‌برید و بازدیدکنندگان نیز از متمرکز بودنِ شما لذت می‌برند.

 

۶. نسخه پی دی اف یا دیجیتال بروشور بازاریابی خود را در دسترس بگذارید.

اگر به کنفرانس‌های عصر دیجیتال سری بزنیم، افرادی را می‌بینیم که اگر بروشورهای چاپی به آن‌ها بدهید به شدت عصبانی می‌شوند. هر چند هنوز هم برخی افراد بروشورهای چاپی را ترجیح می‌دهند، اما برخورداری از نسخه‌ی دیجیتال و با کیفیت بروشورها می‌تواند رضایت همه مخاطبان را تضمین کند. استفاده از کد QR یک روش آسان برای جذب مخاطب و ارسال اطلاعات بازاریابی به اوست. حتی می‌توانید با کد گذاری‌های مختلف برای اسناد متفاوت رضایت طیف بیشتری از مخاطبان را جلبب کنید. شما می‌توانید این کدها را بر روی بنرهای غرفه یا حتی کارت ویزیت خود استفاده کنید.

 

۷. پس از پایان نمایشگاه یک ایمیل تشکر به مخاطبان ارسال کنید.

لازم نیست این ایمیل شامل توضیحات زیادی باشد بلکه بهتر است شخصی باشد. زمان بگذارید و مکالمه خود و فرد مورد نظر را در نمایشگاه به خاطر بیاورید، سپس یک ایمیل پیگیری ارسال کنید که در آن هم از حضور او تشکر کنید و هم باب مذاکرات جدی برای فروش را باز کنید.

 

۸. در پست‌های مجازی حضور خود را به نمایش بگذارید.

در طول رویداد، می‌توانید از طریق فیس‌بوک یا اینستاگرام مخاطبان را به لایو – فیلم‌های زنده – دعوت کنید یا جملاتی را توییت کنید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی ابزاری ارزشمند برای اطلاع‌رسانی به شرکت کنندگان در نمایشگاه‌ها است تا بدانند در غرفه شما چه اتفاقی می‌افتد، همچنین می‌توان از رسانه‌ها استفاده کرد و عکس‌هایی از غرفه و نمایشگاه برای کسانی که این رویداد را از دست داده‌اند ارسال نمود. تهیه فیلم از حضور بازدیدکنندگان و مکالمات آنها با کارمندان و منتشر کردن آنها در بلاگ و شبکه‌های اجتماعی نیز از راهکارهایی است که می‌توان از آن بهره برد.

یک شرکتِ فعال در زمینه نمایشگاهی می‌تواند راهکارهای بیشتری در مورد بازاریابی دیجیتال در نمایشگاه به شما بدهد و می‌تواند به شما کمک کند تا برای قبل و بعد از نمایشگاه استراتژی‌های دیجیتالی خاصی برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان حال و آینده داشته باشید.

 

۹. استفاده از تبلیغات و شبکه‌های اجتماعی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر

در حالی که شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات برای نمایشگاه‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده‌اند، اما نیاز به تبلیغات قدرتمند برای افزایش جذب بازدیدکنندگان به سایت همچنان وجود دارد. بازدید کنندگان نمایشگاه، در مدت زمانِ محدود، نمی‌توانند همه غرفه‌ها را ببینند. پس باید برای جلب توجه و اعتمادِ آن‌ها، برنامه‌ریزی کرد.

منبع: skyline.com