تازه ها

صفحه اصلی تازه هاانواع غرفه سازی نمایشگاهی

انواع غرفه سازی نمایشگاهی

انواع غرفه سازی نمایشگاهی

تاریخ : 1396/02/17

سازه‌های نمایشگاهی ترکیبی از وسایل و تجهیزات مختلف هستند که برای غرفه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مطالب قبل به اهمیت غرفه سازی نمایشگاهی در معرفی برندها و محصولات صحبت کردیم، حال به معرفی انواع طراحی‌ها و معایب و مزایای آنها می‌پردازیم. به لحاظ طراحی، شش نوع غرفه سازی نمایشگاهی مختلف وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

غرفه سازی پنل 

پنل، سازه‌ای قابل حمل است که به شکل یک دیوار پیش‌ساخته و مستحکم ـ معمولا از جنسی سبک اما مقاوم ـ ساخته می‌شود. می‌توان از پنل به عنوان دیوار پشت غرفه استفاده کرد. این سازه تاثیرگذاری زیادی برای بازاریابی و تبلیغات دارد چرا که می‌توان روی آن چاپ انجام داد. بسته به جایگاه غرفه، می‌توان از دو طرف این پنل استفاده کرد.

 

 

پارچه کشی در پشت غرفه ها

می توان برای نمایش یک تصویر بزرگ از چاپ بر روی پارچه‌ای از جنسِ کش و گوشه‌های آلومینیومی استفاده نمود. این تصاویر می‌توانند به شکل‌های بسیار متنوع و با اهدافی متفاوت مورد استفاده قرار گیرند. این پارچه‌ها اگر چه نسبت به پنل سبک‌تر هستند و حمل و نقل آنها راحت‌تر است، اما در هنگام حمل و نقل و انبار، احتمال پارگی و خراب شدن آن‌ها وجود دارد.

 

 

غرفه سازی مدولار

محبوبیت سازه‌های مدولار (ماکسیما) به دلیل نصب سریع و قابل حمل بودن آنهاست. این نوع غرفه سازی، هزینه کمتری نسبت به بقیه غرفه‌ها دارند. اسکلت اصلی از فلز، آلومینیوم یا پلاستیک‌های ارتقا‌یافته ساخته شده و درون آن از پرکننده‌های شیشه‌ای، پلاستیکی و یا حتی چوبی استفاده می‌شود. سازه‌های مدولار می‌توانند به صورت نیم‌هلال یا تخت باشند. همچنین می‌توان به عنوان نقاشی‌های گرافیکی دیواری یا به منظور انتقال یک پیام خاص نیز از این سازه استفاده نمود. 

 

 

 چهارچوب‌های غول پیکر (خرپا)

این سیستم غرفه سازی برای غرفه‌های بزرگ بسیار مناسب است. چرا که به غرفه نمایشگاهی ساختار می‌بخشد و اجرای طرح‌های دیگر را نیز امکان پذیر می‌سازد. شکل آن‌ها را نیز می‌توان با توجه به فضای اختصاصی تنظیم نمود. باید توجه داشت در این نوع غرفه‌ها حتما لوازم جانبی و اجزای دیگر به کار گرفته شود تا ظاهر مطلوب‌تری به خود گیرد.

این خرپاها اغلب برای غرفه‌های بزرگ، ایجاد کفپوش‌های سفارشی، پارتیشن‌بندی و بسیاری از اجزای دیگرِ طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند. چارچوب‌های بزرگ با طراحی‌های گرافیکی چشم‌گیر یکی از بهترین راه‌های جذب بازدیدکنندگان در فضاهای نمایشگاهی است. 

 

 

غرفه سازی ترکیبی

غرفه سازی ترکیبی، ساختمانی تشکیل یافته از سازه فلزی، پنل‌های رنگی، کانترها و طراحی‌های گرافیکی با ظاهری بسیار مدرن است. به همین دلیل است که این غرفه‌ها ترکیبی خوانده می‌شوند. چون امکان ترکیب کردن انواع سازه‌ها را دارد. بنابراین، شخصی‌سازی این غرفه‌ها متناسب با سلیقه مشتریان آسان است و ارزش زیادی برای شرکت‌ها به همراه دارد. این نوع غرفه سازی نسبت به دیگر سازه‌ها، هزینه بالاتری دارد، زمان بیشتری برای ساخت احتیاج دارد و غیر قابل حمل است.

 

 

استند

نمی‌توان استند را نوعی غرفه سازی نمایشگاهی به حساب آورد. بلکه یکی از اجزای محبوب در بسیاری از غرفه‌ها هستند. این استند‌ها در شکل‌ها و سایزهای مختلف طراحی می‌شوند تا توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند. استندها قابل حمل و نگهداری در انبار هستند.

 

 

البته غرفه سازی نمایشگاهی محدود به این موارد نیست. در واقع بهترین غرفه‌ها ترکیبی از طراحی‌های مختلف هستند. قبل از اینکه غرفه بعدی خود را در نمایشگاه انتخاب کنید با طراحان خبره در این زمینه مشورت کنید و بهترین ترکیب را با بهترین تاثیرگذاری بر بازدیدکنندگان انتخاب نمایید.