تازه ها

صفحه اصلی تازه هاغرفه سازی در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

غرفه سازی در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

غرفه سازی در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی

تاریخ : 1395/09/20

به طور کلی غرفه نمایشگاهی یکی از مولفه های مهم طرح جامع حضور نمایشگاهی شرکت ها به شمار می آید، ترکیب غرفه و طراحی ساختمان آن نقش بسيار تعيين کننده اي در جذب مخاطبان، نمايش اعتبار و برآوردن اهداف کارکردي غرفه دارد. اما از آنجا که غرفه سازی خود زیر مجموعه ای از معماری و طراحی داخلی به شمار می آید، غرفه سازی هر شرکت در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی اهمیت دو چندانی پیدا می کند. بدین ترتیب غرفه نمایشگاهی به عنوان مهم ترین شاخص توانمندی شرکت های معماری و دکوراسیون داخلی در نگاه نخست به چشم بازدیدکننده می آید. ناگفته نماند این نمایشگاهی است که غرفه سازی از جمله زمینه های موضوعی نمایشگاه است بنابراین برخی غرفه سازها به عنوان غرفه دار در نمایشگاه معماری و دکوراسیون داخلی شرکت می کنند.

اگر بپذیریم که غرفه سازی یک تخصص و زیر مجموعه ای حرفه ای از دکوراسیون داخلی است ناگزیر باید بپذیریم که هر شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هم لزوما غرفه ساز نیست، چه بسا اقدام به غرفه سازی برای آن شرکت مستلزم صرف هزینه بیشتر و نتیجه معکوس بشود. بهترین راه حل برای شرکت هایی که خود غرفه ساز نیستند اینست که  با بهره گیری از دانش تخصصی و درک زیبایی شناختی به بررسی سطح توانمندی و کارنامه شرکت های غرفه ساز اقدام کنند و به فراخور توان اقتصادی و استراتژی نمایشگاهی خود یک غرفه ساز مناسب را برگزینند. یکی از حالت های ایده آل این است که شرکتی پیدا بشود که به جز غرفه سازی در حوزه های مختلف دکوراسیون نیز فعال باشد و از کارنامه و تجربه خوبی هم برخوردار باشد، به عنوان نمونه طرح امروز که به عنوان یک شرکت غرفه ساز شاخص در تمام زمینه های دکوراسیون داخلی نیز فعال است.

اما یکی از عناوین اصلی این نمایشگاه مفهوم «خانه مدرن» یا «خانه هوشمند» است. خانه هوشمند مفهومی است مبتنی بر امکانات و قابلیت های مدیریت الکترونیک یک خانه، بدین ترتیب که ساکنان خانه می توانند برنامه های دلخواه خود را برای تنظیم امکانات محل سکونت خود تعریف کنند و تمام تجهیزات را از به وسیله یک ابزار ارتباطی همچون تلفن همراه یا تبلیت و یا برد الکترونیکی مدیریت کنند. هدف از هوشمند سازي خانه افزایش رفاه ساکنان، امکان کنترل و مدیریت اجزا و بخش های مختلف و دستیابی به کارایی دلخواه لوازم و تجهیزات، افزایش ضریب امنیت، بهره وری انرژی و ...است. معمولا هر خانه هوشمند شامل موارد زير است:

* مدیریت و تنظیم دما
* مدیریت و تنظیم روشنايي
* پرده‌هاي برقي و ساير تجهيزات موتوري
* سيستم مديريت مصرف انرژي
* سيستم امنيتي
* سيستم صوتي (با پوشش كامل منزل)
* سيستم صوتي تصويري
* تجهيزات ارتباطي بين كاربران و سيستم Interface

مفهوم خانه هوشمند یا مدرن زمانی محقق می شود که تمام این امکانات و قابلیت ها تحت کنترل یک سیستم مرکزی دربیاید و از طریق یک وسیله ارتباطی میان کاربر و سیستم (Interface) مثل تلفن همراه، تبلیت یا برد الکترونیک مدیریت بشود.

 
کنترل یک ساختمان هوشمند با یک پلت فرم سه بعدی

 

با این اوصاف خانه مدرن مفهومی منحصر به فرد برای جذابیت بخشی به این نمایشگاه به شمار می آید که به کارگیری مناسب و خلاقانه این قابلیت در غرفه سازی می تواند غرفه را از شکل یک سازه معماری با کارکرد معمول یک غرفه نمایشگاهی فراتر ببرد. بدین معنا که بر پایه رویکرد طراحی معرف غرفه به کارکرد معرف غرفه نمایشگاهی دستیابیم، یعنی نه تنها ترکیب بنای غرفه معرف زمینه فعالیت و رویکرد یک مجموعه است، بلکه با بهره گیری خلاقانه و نوآورانه از تکنیک ها و فن آوری های هوشمند سازی خانه در غرفه سازی، خود غرفه هم معرف کارکرد یک مجموعه در حوزه هوشمند سازی خانه می شود.

هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی معماری و دکوراسیون داخلی (MIDEX 2017) از25 الی 28 دی ماه سال 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می شود، این نمایشگاه یک رویداد جامع در این زمینه به شمار می آید که تمام حوزه های معماری و دکوراسیون را دربرمی گیرد. نمایشگاه 8 بخش اصلی دارد: 1.دکوراسیون داخلي 2.معماري و طراحي 3.سیستم و فن آوری و لوازم الكترونيكي 4. نماي داخلي و عمومي و فضاي باز 5.سازه و مصالح 6.زيست محيطي 7.تأسیسات 8.خدمات

هریک از این 8 دسته دارای زیر مجموعه های مختلف و مفصلی هستند.

 


روابط عمومی طرح امروز